نسخه جدید کتابخانه محبوب جاوااسکریپت - جی کوئری - منتشر شد.

بزرگترین تغییری که در این نسخه انجام شده، حذف پشتیبانی از نسخه های 6، 7 و 8 اینترنت اکسپلورر است. اما مرورگرهایی که به آرامی در حال انقراض هستند هنوز هم در حال سرویس دهی به تعداد بسیاری از کاربران هستند.

نتیجه حذف پشتیبانی از این مرورگرها، کم شدن مقدار ناچیزی از حجم هسته اصلی فایل کتابخانه است. (در حدود 8 کیلوبایت)

توسعه دهندگان جی کوئری تصمیم گرفته اند با وب سایت های مدرن همراه باشند. اما نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر از بسیاری از امکانات وب سایت های جدید پشتیبانی نمی کنند. بدون شک بسیاری از کاربران اینترنت هنوز از نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر (مخصوصا نسخه 8) استفاده می کنند. به همین دلیل عده ای از کارشناسان معتقدند جی کوئری کمی زود به سراغ این تغییر رفته است.

اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل دارید وب سایتتان در نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر بدون نقص اجرا شود، همچنان می توانید از نسخه 1.9 جی کوئری استفاده کنید و امیدوار باشید تیم توسعه دهنده موازی با انتشار نسخه های آینده کتابخانه، نسخه 1.10 را نیز منتشر کنند.

اما سوال سختی که مطرح می شود این است که کدام نسخه جی کوئری بهتر است: نسخه 2 که همسو با وب سایت های مدرن توسعه خواهد یافت یا نسخه 1.9 که از مرورگرهای قدیمی پشتیبانی می کند؟ در حال حاضر به نظر می رسد اکثر برنامه نویس ها از نسخه 1.9 استفاده کنند.

انتخاب شما کدام است؟ شما کدام نسخه اینترنت اکسپلورر را در پروژه های آینده خود مبنا قرار خواهید داد؟